۷ نکته افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی ۲۰۲۰

فروش خود را بیشتر کنید

قرار است در این مقاله با هم مروری کنیم به چند نکته مهم در خصوص افزایش مشتریان و فروش در فروشگاه اینترنتی که چگونه بتوانیم کاربرانی که برای بازدید به سایت ما می آیند را تبدیل به مشتری های ثابت کنیم.

۱- صفحه ( درباره ما ) فروشگاه اینترنتی خود را کامل درست کنید

اگر بازدید کننده به صفحه “درباره ما” مراجعه کند ، این بدان معنی است که آنها از قبل به شما علاقه مند هستند و به شما فرصتی می دهند تا ثابت کنید که محصول شما بهترین است. آنچه شما باید انجام دهید این است که به وضوح بیان کنید که چه چیزی هستید ، چه کاری انجام می دهید و از همه مهمتر آنچه را که به مشتری ارائه می دهید. همه توصیفات ، دستاوردها و هدف ها و … هر نوع اثبات اجتماعی برای فروشگاه اینترنتی خود را در آنجا باید گفته شود.

اطمینان حاصل کنید که این فرصت را از دست نمی دهید زیرا ممکن است منجر به به دست آوردن مشتری دائمی شود. اطلاعات تماس شما باید در مورد صفحه و در کل وب سایت خود به آسانی قابل دسترسی باشد.

  • شماره تماس همراه و ایمیل
  • نشانی دقیق
  • آدرس های شبکه های اجتماعی

۲- با برند های بزرگ در فروشگاه خود همکاری کنید

دادن پولِ درآمد خود به یک شرکت شناخته شده برای اکثر خریداران آسان نیست، با نشان دادن اینکه کدام شرکتها با شما همکاری می کنند ، شهرت خود را بیشتر کنید تا مشتریان شما افزایش پیدا کنند . لزوماً آنها لازم نیست که در مقیاس کوکاکولا یا اپل باشند ، اما حتی شرکت های کوچک می توانند درجه ای از اعتماد به نفس را به کسب و کار شما بیفزایند، حتما شرکت های همکار برجسته را در صفحه اصلی خود نمایش دهید تا بلافاصله شُهرت خود را به بازدید کنندگان سایت نشان دهید

هرچه همکاران بیشتری داشته باشید ، بهتر خواهید بود.

همکاری در فروشگاه اینترنتی
در فروشگاه اینترنتی خود با برند های معتبر حتما همکاری کنید

3- پشتیبانی سریع تلفنی و آنلاین ارائه دهید

این حس را در مشتری ایجاد کنید که در فروشگاه روبروی شما قرار دارد و سوال و مشکلات خود را به سرعت میتواند از شما بپرسد.

 

کاربران شما باید بدانند که در صورت لزوم ، به راحتی با پشتیبانی در ارتباط هستند و مشکلات خود را مطرح میکنند. تضمین بازگشت وجه پس از خرید و مشاوره قبل از خرید می تواند خریداران بالقوه ( کاربرانی که به برای دیدن قیمت ها و سایر توضیحات به فروشگاه شما آمده اندو قصد خرید دارند ) مشتریان وفادار تبدیل کند.

جامع ترین و مفیدترین نوع پشتیبانی یک ویژگی چت آنلاین یا همان زنده است که هفت روز هفته به صورت شبانه روزی کار می کند. این ابزار می تواند نرخ تبدیل کاربران عادی به مشتریان فروشگاه اینترنتی را ۱۵ درصد یا بیشتر افزایش دهد، اگر منابعی برای ارائه پشتیبانی شبانه روزی ندارید ، باید همچنان به نوعی خدمات ارائه دهید تا به مردم در ساعات کاری کمک کنید. ویژگی های پشتیبانی برای مشتریان خود را چه با خط تلفن یا ایمیل، از صفحه اصلی قابل مشاهده کنید تا خریداران از آن خدمات آگاه باشند.

۴- تبلیغات در رسانه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های مجازی مانند ایستاگرام یا تلگرام به تنهایی کافی نیست و برای داشتن یک کسب و کار موفق و پردرآمد شما حتما نیاز دارید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشد، اما میتوانید در این رسانه های اجتماعی فعالیت کنید و تبلیغات خود را داشته باشید و مشتریانی که انگیزه خرید را دارند به سمت سایت خودتان هدایت کنید و با اینکار مفید شما به یک کسب و کار موفق دست پیدا کردید و البته با آنالیز های موثر و قابلیت های مهم شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام میتوانید ببینید که چه کسانی برای خرید به سمت سایت شما آمده اند.

خواندن این مقاله هم مفید است  10 دلیل طراحی سایت در سال 2020 برای کسب و کار

همچنین در صفحاتی که مربوط به کسب و کار شما میشوند حتما تبلیغات انجام دهید و یا تبادل تبلیغات انجام دهید تا بتوانید خود را در میان همه کاربران نمایش دهید تا از وجود شما و خدمت شما با خبر شوند

در اینجا چند نکته عملی برای تبلیغات در رسانه های اجتماعی آورده شده است : 

  • بازاریابی رسانه های اجتماعی باعث ایجاد خلاقیت زیادی می شود ، بنابراین سعی کنید شخصیت خریداران اصلی خود را در تبلیغات خود پیاده کنید.
  • برای پیگیری موفقیت تبلیغات خود از تجزیه و تحلیل های رسانه های اجتماعی استفاده کنید و استراتژی هایی را در مورد چگونگی بهبود تبلیغات در آینده ایجاد کنید.

5- در کنار فروشگاه اینترنتی خود یک وبلاگ ایجاد کنید

راه اندازی یک وبلاگ فرصتی مناسب برای ایجاد بازدید بیشتر در فروشگاه اینترنتی شما است. مطالبی که حاوی کلمات کلیدی و اطلاعات مفیدی برای مصرف کنندگان محصولات سایت شما هستند، میتواند منجربه افزایش بازدید شما شوند. برای مثال اگر شما فروشنده چای اینترنتی هستید میتوانید با نوشتن مقالاتی با عنوان های زیر کاربران را به سمت محصولات سایت خود بیاورید و در نهایت با پیشنهاد خرید به آنها محصول خود را بفروشید.

  •  آموزش دم کردن چای
  • چگونه چای خوب را انتخاب کنیم
  • خواص چای

یک وبلاگ همچنین رسانه ای برای ارتباط با مخاطبان در سطح عمیق است. دیدن نحوه پاسخگویی مشتریان به مطالبی که مینویسید میتواند به شما در روند نوشتن آن محتوا و نحوه فروش و ارزیابی محصولات شما کمک کند. پست های وبلاگ اعتماد به نفس در خریدار ایجاد می کنند وقتی که نوعی ارزش برای خواننده ایجاد میشود، مانند ارائه مشاوره تخصصی در مورد استفاده از محصول شما یا یک موضوع مرتبط با کسب و کارتان.

افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی
برای افزایش فروش و مشتریان خود حتما به این نکات توجه کنید

6- حمل و نقل رایگان ارائه دهید

حمل و نقل رایگان اکنون انتظار خریداران آنلاین و در کاربران انگیزه ایجاد میکند . هزینه اضافی حمل و نقل استاندارد می تواند به راحتی خریداران را از تکمیل خرید خود در زمان پرداخت منصرف کند.شما این موضوع را به صورت کاملا شفاف در دید کاربران قرار دهید تا به راحتی از این تصمیم شما با خبر شوند، تا در فروشگاه اینترنتی کاربران با خیال آسوده خرید خود را انجام دهند.

۷-طرح های تشویقی و مسابقات در فروشگاه شما

مشتریان در جستجوی کمترین قیمت و بهترین تجربیات در خرید هستند تا بهترین فروشگاه اینترنتی را برای خرید پیدا کنند ، خریداران همواره از خود این سوالات را میپرسند که آیا این فروشگاه ها آیا درصورت نارضایتی از جنس ریداری شده گارانتی بازگشت وجه را دارند ؟ آیا آنها حمل و نقل رایگان ارائه می دهند ؟ دانستن اینکه چه چیزی شما را از رقبا سودمندتر می کند ، خریداران را قادر می سازد تا برای خرید از شما بهتر تصمیم بگیرند.

در اینجا چند نکته عملی برای ارزیابی رقابت شما آورده شده است:

  • در سایر فروشگاههای آنلاین کالاهایی مانند محصولات خود را جستجو کنید و قیمت های خود را سعی کنید مناسب تر از آنها و یا همراه با جوایز ارائه دهید.
  • طراحی سایت های رقبا را در نظر بگیرید ، توجه داشته باشید که چگونه ممکن است فروشگاه شما نسبت به آنها جذاب تر باشند.

چند نکته عملی برای ارائه تشویق به کاربران :

  • هر چند وقت یکبار از پیام هاب پاپ آپ در فروشگاه استفاده کنید.
  • کد های تخفیف را در مناسبت های گوناگون یا به صورت تصادفی ارائه دهید تا کاربران همیشه منتظر تخفیف از سوی شما باشند.

امیدوارم این ۷ نکته افزایش مشتری و فروش در فروشگاه اینترنتی در سال ۲۰۲۰ برای شما کاربردی بوده باشد و بتوانید از آنها در فروشگاه خود استفاده نمایید،مقالات سایت همواره در حال بروزرسانی هستند پس باز هم به ما سر بزنید.

 :) Increase sales in the online store

به نظر شما این نکات مناسب و کاربردی بودند ؟ در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *