سئو (SEO) چیست ؟ ۱۰ دلیل سئو سایت کسب و کار

با سلام خدمت کاربران همیشگی سایت طراحی و توسعه ملی دیزاین، قرار است در این مقاله با هم مروری داشته باشیم بر مبحث سئو چیست ؟ و دلیل سئو سایت کسب کار،پس با ما همراه باشید تا در ادامه ۱۰ نکته مهم را برای شما شرح دهیم.

سئو سایت مطمئناً قابلیت جستجو و دید کلی وب سایت را بهبود می بخشد ، اما ارزش واقعی دیگری که ارائه می دهد چیست؟ و چرا مهم است؟ این ۱۰ دلیل بدون در نظر گرفتن اندازه کسب و کار یا شغل ،شفافیت و دلیلی ارائه می دهد ، که چرا سایت کسب و کار ما به سئو نیاز دارند تا برند خود را به سطح بالاتر و بهتری برساند.

معنا و مفهوم SEO – سئو و بهینه سازی موتور های جستجو چیست ؟

سئو – SEO یا Search Engine Optimization به معنی بهینه ‌سازی موتور جستجوگر می‌باشد. سئو کردن یعنی انجام اقدامات و تکنیک هایی در جهت قرار گرفتن سایت شما در صفحات اول نتایج جستجو که بهترین حالت آن، قرار گرفتن در صفحه اول میباشد. صفحه اول جایی است که شما بیشترین شانس را دارید  که بازدیدکنندگان به سایت شما مراجعه کنند. پس همیشه به قرار گرفتن در صفحه اول فکر کنید.

ولی معنا و مفهوم سئو و بهینه سازی وبسایت به همین جا ختم نمیشود، همانطور که گفته شد عبارت SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization است که به معنای بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجوگر میباشد . امروزه این واژه به Search Experience Optimization تغییر کرده که برابر است با واژه بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو، به عبارت دیگر باید برای جلب رضایت کاربر از نتیجه یافت شده، نیز اهمیت ویژه ای قائل شویم.

جستجوی طبیعی برای سئو سایت
جست و جوی طبیعی بهترین و اصلی ترین منبع ورودی برای یک سایت میباشد

1. جستجوی ارگانیک ( طبیعی ) بهترین و اصلی ترین منبع ورودی یک سایت را تشکیل میدهد

” به معنای ساده جستجوی ارگانیک یعنی همین جستجوی ساده که در گوگل انجام میدهیم و سپس به یک سایت مراجعه میکنیم ” که در واقع آن سایت یک بازدید ارگانیک ( طبیعی ) دریافت کرده است.

 

جست و جوی ارگانیگ به نتایج طبیعی ای، که برای یک کاربر نشان داده میشود، گفته میشود، بدون پرداخت هزینه تبلیغات،که البته لینک ها ، قدمت ، اعتبار و سایر عوامل، باعث رتبه بندی آن است.

همانطور که سئو کاران و دیجیتال مارکتر ها می دانند ، Google دارای قابلیت های بسیار بیشتری و بهتری نسبت به رقبا مانند :Yahoo ، Bing ، Baidu  Yandex ، DuckDuckGo و بسیاری دیگر است.

این بدان معنا نیست که همه موتورهای جستجوگر در رشد یک کسب و کار کمک نمیکنند، آنها این کار را نیز انجام می دهند اما باید این را در نظر بگیریم که گوگل حدود ۷۵ درصد از کل بازار جستجو را در اختیار دارد. این رهبر روشنفکر است و بنابراین دستورالعمل های آن از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به آن حتما توجه کرد.

گوگل ، پربازدیدترین وب سایت در جهان (و همچنین به طور خاص در ایالات متحده) ، همچنین به نظر می رسد محبوب ترین ارائه دهنده ایمیل در جهان (با بیش از ۱ میلیارد کاربر) است.

ما می دانیم که اکثریت مشخصی از جهان که به اینترنت دسترسی دارند حداقل یک بار در روز برای کسب اطلاعات از گوگل دیدن می کنند. حضور بسیار زیاد به عنوان یک منبع همیشه قابل اعتماد است. سئو و بهینه سازی با کیفیت، وبسایت هایی که بهترین عملکرد را نسبت به الگوریتم ها و قوانین گوگل رعایت میکنند همیشه بهترین و بالاترین جایگاه را در جستجو ها دارند.

اعتبار با سئو سایت
با سئو سایت برای خود اعتبار بیشتری بخرید

2. SEO – سئو اعتماد و اعتبار برای شما ایجاد می کند

هدف سئو سایت ایجاد بنیادی قوی ، همچنین یک تجربه کاربری مناسب و کارآمد است که به لطف اعتماد و اعتبار و خصوصیاتی که برای آن ایجاد میشود، در جستجو های گوگل بالاترین یا بهترین جایگاه را کسب کند.

بسیاری از عناصر در مورد ایجاد اعتبار در جستجوگر گوگل تاثیر بسیار بالایی دارند. علاوه بر عواملی که در بالا ذکر شد ، اقتدار به مرور زمان در نتیجه عناصری مانند عناوین زیر اتفاق می افتد :

  • بک لینک ها و ریپورتاژ های با کیفیت
  • رفتار مثبت کاربر در وبسایت
  • سایت و محتوا کاملا بهینه شده باشند

اما باید این را توجه کرد که ، ایجاد اعتماد و اعتبار یک شبه غیرممکن است، درست مثل زندگی واقعی. اقتدار و اعتبار در طول زمان به دست آورده و ساخته می شود.که صبر ، تلاش و تعهد را می طلبد ، بلکه به ارائه یک محصول یا خدمات با ارزش و با کیفیت نیز متکی است که به مشتریان امکان اعتماد به یک برند را می دهد.

تجربه کاربری سایت
تجربه کاربری مناسب همیشه به رشد وبسایت و سئو سایت کمک میکند

3. سئو سایت به معنای تجربه بهتر کاربر است

همه می خواهند رتبه خوبی در نتایج داشته باشند و در نتیجه بازدید طبیعی یا همان ارگانیک بیشتری دریافت کنند،شاید درک این موضوع بسیار زمان ببرد که تجربه کاربری مناسب برای بازدیدکنندگان بخش بزرگی از رسیدن به آنجاست.گوگل بسیار خوب این را درک میکند، که تجربه کاربری یک سایت مناسب یا غیرمناسب است ، و آن تجربه کاربری مناسب به یک عنصر مهم در موفقیت یک سایت تبدیل شده است.

برای مثال وقتی یک مشتری یک محصول را درگوگل جستجو میکند ، میداند که دنبال چه چیزی هست، اگر در لیست نتایج گوگل سایت شما را انتخاب کند و وارد سایت شما شود و نتواند آن محصول را ببیند و یا برای کاربر گیج کننده باشد مطمئنا با عدم رضایت از سایت شما خارج میشود و شما یک بازدید طبیعی را که منجربه خرید و یا خرید های بعدی می شد را از دست دادید، این مثال را میتوان مفهوم درستی از تجربه کاربری در نظر گرفت.

۴. سئو محلی ( Local Seo ) را جدی بگیرید

با افزایش و تسلط روزافزون ترافیک تلفن همراه ، جستجوی محلی ( استانی – شهری – روستایی ) به بخشی اساسی از موفقیت مشاغل کوچک و بزرگ​​تبدیل شده است. در مثال زیر میتوانید یک نمونه جستجوی محلی را ببینید

local seo
برای نمایش بهتر کسب و کار خودتان و بهبود سئو سایت حتما از سئو محلی استفاده کنید

سئو محلی یک بخش مهم از سئو سایت را تشکیل میدهد, ,و همچنین به منظور بهینه سازی ویژگی های شما در نتایج جستجو میباشد ، بنابراین افراد می توانند شما را سریع و آسان پیدا کنند و آنها را یک قدم به شما و کسب و کارتان نزدیک کنند. بهینه سازی های محلی بر روی شهرها ، شهرها ، مناطق و حتی استان های خاص تمرکز دارد تا بتواند یک برند در سطح محلی ( کشوری – استانی – شهری – روستایی ) ایجاد کند.

۵-سئو سایت و بهینه سازی آن، چرخه خرید را تحت تأثیر قرار می دهد

مشتریانی که قصد خرید اینترنتی دارند،مطمئنا قبل از رفتن به سایت مورد نظر و ثبت سفارش، ابتدا در مورد محصولی که قصد خرید آنرا دارند به خوبی جست و جو میکنند، این یکی از بزرگترین مزیت های اینترنت ( جستجوگرها ) از دیدگاه خریدار است.

استفاده از تاکتیک های سئو برای انتقال پیام های مناسب کسب و کار خود میتواند برای کاربر مفید باشد، برای مثال شما در کنار فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی خود با داشتن یک وبلاگ آموزشی و خبری میتوانید با آموزش درست و پیغام های مفید کاربرانی که به دنبال تحقیق درباره لوازم آرایشی هستند را به فروشگاه خود ارجاع دهید

برای برقراری ارتباط ارزشمند ، برندها باید در مکانهایی که افراد به آنها احتیاج دارند قابل مشاهده باشد. همانطور که در نکته قبلی گفته شد، سئو محلی باعث افزایش دید می شود و به مشتریان بالقوه این پاسخ ها را می دهد.

۶. درک SEO – سئو به شما کمک می کند تا محیط وب را بهتر بشناسید

با داشتن محیطی که همیشه در حال تغییر است و شبکه گسترده وب ، می توان این چالش را برای شما ایجاد کند که پیوسته در حال بروز شدن باشید تا این روند مهم و ارزشی که برای کسب و کار خود ایجاد کردید را به خوبی و با بالاترین میزاین رضایتمندی برای کاربرانتان نگهداری کنید.اما ماندن در بهترین رتبه های جستجو برای سایت شما، شامل حضور در حلقه ای آسان اما با تغییرات گسترده اساسی است که برای جستجو اتفاق می افتد.

درک محیط وب برای سئو سایت ، بسیار مفید و ارزشمند است زیرا همواره شما را در بالاترین سطح از آگاهی های مدیریتی و کسب و کار قرار میدهد و همواره شما برای بدست آوردن بهترین نکات و بهترین تجربه ها در جست و جوی نکات مفید هستید.

قیمت سئو سایت
هزینه هایی که برای سئو سایت میشود به راحتی بازمیگردند

 

7.سئو سایت نسبتاً ارزان است !

مطمئناً همیشه انجام کارهایی که به ما سود فراوان میرسانند هزینه بالایی دارند مانند تبلیغات در تلویزیون! اما توجه کنید که اگر قرار باشد این هزینه ها به همراه بازدهی بالا و در زمان کوتاه مدت برگردانده شود باز هم خواهیم گفت گِران است ؟ نکته مهم که باید به آن توجه ویژه شود این است که سئو کسب و کار در سطح بزرگ بسیار ارزان است و برگشت آن از نظر سود و ایجاد یک نام تجاری بزرگ و قدرتمند قابل توجه خواهد بود.

این هزینه بازاریابی نیست؛ این یک سرمایه گذاری تجاری واقعی است. اجرای خوب سئو SEO آینده کسب و کار و برند ما را حفظ خواهد کرد. و ، مانند اکثر چیزهای زندگی ، تنها با توجه بیشتر ( و سرمایه گذاری هوشمندانه ) به آن ، بهتر از بهتر می شوید.

۸. با SEO وبسایت شما مشتریان خود را آنالیز و تحلیل کنید

در حالی که SEO نمی تواند نرخ بازگشت سرمایه یا همان Return on Investment که به ROI مشهور است را با محاسبه آسان با هزینه محاسبه کند ، می توانید تقریباً هر چیزی را با ردیابی و تجزیه و تحلیل مناسب اندازه بگیرید.با این وجود ، ارزش این را دارد که درک کنیم برخی اقدامات چگونه بر عملکرد و رشد تأثیر می گذارند. (‌در زیر مثال ROI نشان داده شده است )

roi - نرخ بازگشت سرمایه
نرخ بازگشت سرمایه سئو سایت خود را محاسبه کنید

هر سئو خوب به دنبال بهبودهایی خواهد بود ، بنابراین اتصال نقاط نباید یک چالش باشد. همه برندها می خواهند بدانند و بفهمند که در کجا بوده اند ، کجا هستند و از نظر عملکرد دیجیتالی به کجا می روند ، به خصوص برای سئو و بهینه ساز که با هزینه هایی مالی , زمانی و …  پیش میرود.

ابزار های بسیاری هستند که میتوانند به آنالیز کسب و کار شماُ مشتریان و نشان دادن بازدید های طبیعی یا همان ارگانیک کمک کنند که چند نمونه از انها را نام میبریم :‌

  • گوگل آنالیتیکس – Analytics.google.com
  • سرچ کنسول گوگل – Search.google.com
  • ماز – Moz.com
  • ای اچ رفز – Ahrefs.com
  • فریست کی ورد – Firstkeyword.com

البته توجه بفرمایید که تمامی این ابزار ها نیاز به کمی تجربه و آموزش دارد و تیم طراحی سایت و سیو ملی دیزاین تک تک این آموزش های را برای شما گردآوری کرده است و آماده مشاهده میباشد.

 

 

  • در ویدیو زیر میتوانید چند استراتژی سئو سایت در سال ۲۰۲۰ را مشاهده کنید

 

 

9. جستجوگرها فرصتهای جدیدی را برای همه کاربران روشن می کند

سئو سایت با کیفیت بالا همیشه وسیله ای برای کشف و اعمال فرصت های جدید برای برندها است, که نه تنها کشف می شوند بلکه می درخشند.تشکیل یک تیم سئو قوی و به روز برای یک کسب و کار حتما پیشنهاد میشود تا بتوانند آن برند و کسب و کار را تا بهترین سطح اجرایی خود برسانند. این تنها راه برای فروش واقعی یک برند بی نظیر با تیم متخصص و فنی است,هرچه از یک برند بهتر برای کاربران درک شود ، فرصت های بیشتری برای پیشرفت آن ایجاد می شود.

۱۰. اگر با سئو سایت در صفحه ۱ نیستید ، برنده کلیک نمی شوید

در دنیای SEO بر هیچ کس پنهان نیست که اگر در صفحه ۱ نیستید ، به احتمال زیاد بازدید زیادی دریافت نمی کنید. بررسی ها نشان می دهد که سه موقعیت از اول تا سوم رتبه بندی صفحه اول بیشترین بازدید ها را جذب میکنند ، در حالی که حداکثر ۱۵ درصد از نتایج در صفحه ۱ و ۲ بازدید های بسیار کمی را دریافت میکنند.

این یعنی یک چیز بسیار مهم است :

اگر در صفحه ۱ نیستید ، باید باشید.

 

نتیجه گیری مقاله سئو سایت :

پیاده سازی ( SEO سئو سایت ) قوی و با کیفیت در یک برند یا هر کسب و کار دیجیتال همیشه برای آن سودمند بوده و تلاش های بازاریابی آن را حفظ خواهد کرد. این یک روش بازاریابی “عصر جدید” محسوب می شود ، اما برای حضور وب بروز بودن بسیار مهم است ، به خصوص که اطلاعات موجود و رقابت همچنان در حال افزایش و رشد هستند.

امیدوارم این مقاله آموزشی با عنوان سئو (SEO) چیست ؟ ۱۰ دلیل سئو سایت کسب و کار برای شما مفید واقع شده باشد, اگر نکته یا ابهامی و یا پیشنهادی برای بهتر شدن آن دارید ممنون میشیم در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید

What is SEO? 10 Reasons for Business SEO

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *