صفر تا صد تولید محتوا با ۵ روش کلیدی سال ۲۰۲۰

روش تولید محتوا

در این مقاله از وبسایت ملی دیزاین قرار است با هم بیاموزیم که چگونه فقط با ۵ روش کلیدی در سال ۲۰۲۰ تولید محتوا کنیم و کاربران را جذب کنیم! پس به دقت مطالعه کنید و اگر قسمتی مبهم بود حتما با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

۱- برای کجا میخواهید تولید محتوا کنید ؟

قبل از آنکه محتوایی را ایجاد کنید، باید پاسخ دهید که چرا آن را می سازید؟!

کل بازاریابی محتوا با هدف هایی که خودتان ایجاد میکنید شروع می شود. آیا برای کاربران مفید است؟ آیا جذاب است؟ کاربران من چه کسانی هستند ؟ رده سنی آنها چه قدر است ! و بسیاری سوال دیگر که با این مثال ها در ذهنتان ایجاد میشود! و حتما قبل از شروع به آن ها پاسخ دقیق دهید.

Seth Godin ، نویسنده ، بازاریاب و کارآفرین مطرح جهان این چنین میگوید که : اهمیت درک دلیل زود هنگام محتوا را توضیح می دهد که شما در ابتدا آزاد هستید ، سریع و آسان این انتخاب را انجام دهید، توجه کنید که بدون داشتن یک استراتژی و مسیر درست و یک دلیل قوی مخاطبان را زود خسته میشوند.

 

” مطابقت آنچه می سازید با جایی که قرار می دهید مهمتر از آن چیزی است که در وهله اول می سازید. به همین دلیل باید با درک این موضوع شروع کنیم. ”

 

هنگامی که به دنبال ایجاد یک مسیر تولید محتوا برای مخاطبان خواهیم بود ، باید با لغت های ساده و تکنیک های غیر پیچیده و کاملا عادی و عامیانه تولید شود تا مخاطب این حس نزدیکی را متوجه شود و بداند که باید شخص در حال مکالمه است.

هدف تعیین کنید که قرار است این محتوا چه میزان مخاطب را جذب کند! بیشتر اجرا کنید تا خواهید دید که مبنای روش های تولید محتوا شما در بازاریابی بازده ای دارد؟ ترفندهایی را برای خود را ایجاد کنید و به جلو حرکت کنید، این یعنی پیروزی در گام اول !

 

2-تحقیق و درک مخاطب خود را شروع کنید

هنگامی که ارتباط مستقیمی با دلیل ایجاد و ساخت محتوا برقرار کردید ، قدم بعدی در روش ساخت محتوا این است که دقیقاً بفهمید که چه کسی قصد دیدن ، شنیدن یا تماشای مطالب آن را دارد.بهترین استراتژی به گونه ای میباشد که به مهمترین سؤالاتی پاسخ دهد که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و قصد شما از آن محتوا چیست ؟

برای مثال : قرار است یک صفحه از کتاب را گذاشته و مخاطب بعد از خواندن، به صفحه خرید آن هدایت شوند ؟

 

بروزرسانی محتوا
بروزرسانی مداوم برای محتوا های تولید شده اصلی مهم است

 

با این حال ، تنها راهی که محتوای شما به اندازه کافی با افراد ارتباط برقرار می کند تا آنها را به اشتراک بگذارند و در رسیدن به اهداف خود به شما کمک کنند این است که شما مستقیماً با آنها صحبت کنید، به گونه ای که احساس کنند مقابل شما نشسته اند و با شما صحب میکنند.

اولین قدم شناخت جمعیت و روانشناسی مخاطبان ایده آل شماست، سن ، جنسیت ، موقعیت مکانی ، عنوان شغلی و غیره فکر کنید. به عنوان مثال ، ممکن است بگویید که می خواهید مقاله ” چگونه محتوای خوب ایجاد کنید؟ ” را با افراد ۱۵ تا ۲۵ ساله تولید کنید ! قطعا این محتوا برای افراد ۳۰ تا ۴۵ ساله از لحاظ فنی و لقوی و … متفاوت تر است.

روانشناسی شاید علت هایی است که ما نمی توانیم اندازه بگیریم. ویژگی هایی مانند نگرش ، سیستم های اعتقادی ، ارزش ها و علایق. بنابراین در مثال اجرایی، ما می توانیم یک قدم جلوتر برویم و بگوییم که محتوای ما با افرادی که می خواهند دانش و تجارت خود را به سطح بالاتری برسانند ، صحبت می کند.سعی کنید در تولید یا همان ساخت محتوا های به صورت یک نوار به هم پیوسته عمل کنید به این شکل که یک خط داستانی را برای مخاطبان خود ایجاد کنید و شماره گذاری کنید تا کاربر بداند که قرار است در کجا به نتیجه برسد .

۳- محتوای های خود را به روز کنید

اگر مدتی در حال نوشتن یا تولید محتوا های دیگری برای سایت و یا ایستاگرام،توییتر و … بودید ، اکنون زمان بسیار خوبی است تا محتوای منتشر شده خود را به روز کنید! شاید محتوای شما برای مثال مربوط به ( آموزش فتوشاپ در سال ۲۰۱۹ بوده ) ولی در حال حاضر در سایل ۲۰۲۰ هستیم، بهتر است محتوا را با نکات جدید و تغییر عنوان از ۲۰۱۹ به ۲۰۲۰ به روزرسانی کنیم تا کاربران جدید را هم به سمت مقاله خود بیاوریم !

خواندن این مقاله هم مفید است  چگونه محتوای همیشه سبز بنویسیم ؟ روش های 2020

اکنون ، ما فقط در مورد نوشتن محتوای متنی صحبت نمی کنیم،فیلم ها یا پادکست ها (صوت ها ) یا تصاویر و اینفوگرافی ها ، بلکه بیشتر مضامین را می خواهیم مرتب به روز نگاه داریم تا کاربران با دیدن و خواندن آنها حس کنند که شخصی که ان را تولید میکند مداوم در حال تحقیق و گردآوری مطالب برای مخاطبان هست و با این رَوند به مخاطبان خود می گوییم که برای ما ارزش دارند !

  • اینها را همگی ” ستون های محتوا ” می نامند – موضوعاتی که پایه و اساس را شکل میدهند.

به عنوان مثال ، اگر در حال ساختن یک وبلاگ مالی هستید ، ممکن است عناوین زیر برای شما کاربردی باشد :

  • نکات و ترفندهای مربوط به امور مالی شخصی
  • مصاحبه ها و داستانهای مربوط به افرادی که آزادی مالی پیدا کردند
  • اخبار صنعت
  • مبانی مالی

۴- تصمیم بگیرید چه قالبی از محتوا را قرار است تولید کنید ؟ (ویدیو،پادکست،اینفوگرافی،متن یا …)

 

پست های وبلاگ ، فیلم ها ، پادکست ها ، اینفوگرافیک ها – همه آنها جایگاه خود را در تولید محتوا برای شما دارند و نحوه استفاده از آنها به شما بستگی دارد. اما آنچه غیر قابل تغییر است، این که آنها داستانی را باید بیان کنند.

“بازاریابی، عَملی است، برای گفتن یک داستان به افرادی که می خواهند آن را بشنوند. و ساختن آن داستان باید چنان واضح و واقعی باشد تا افرادی که آن محتوا را می خوانند یا میبینند و یا گوش دهند، تمایل داشته باشند آن را با دیگران به اشرتاک بگذارند.”

 

  • برای رسیدن به هدف بالا ، در تولید محتوا باید این ۴ نکته به دقت بررسی شود :
  1. احساسات: چه احساسی را می خواهیم به کابران بدهیم؟
  2. تغییر: چگونه کاربران را با محصول یا محتوای خود تغییر می دهید؟ آیا این احساسات برای آنها مفید است و درس میگیرند ؟
  3. هشدار: وقتی کاربری را تغییر دادید ، چگونه می توانید این توانایی را داشته باشید که وقتی چیز جدیدی دارید بگویید؟
  4. اشتراک: چگونه می توانید افراد را وادار کنید تا محتوای شما را با دیگران در میان بگذارند ؟

 

podcast-content creation
ساخت و انتشار پادکست ها یکی از روش های تولید محتوا

 

  • بیایید به ویژگی جمع آوری یکی از محبوب ترین قالب های محتوا بپردازیم: پادکست یا همان صوت ها: 

پادکست ها در حال حاضر به عنوان یک قالب محتوا بسیار جذاب هستند و به دلایل خوبی می توانند بازاریابی محتوای شما را با تلاش نسبتاً کم نسبت به نوشتن پست های گسترده وبلاگ مانند محتوایی که میخوانید تقویت کنند.

بعلاوه ، در یک صفحه وبلاگ کاربر باید برای دیدن همه محتوا صفحه را بالا و پایین ببرد تا بتواند کامل متن را بخواند و تصاویر را ببینید ، با این حال در یک پادکست کاربر فقط دکمه پخش را میزند و شروع به گوش دادن میکند ! به همین راحتی !!! همچنین شما حتی با یک موبایل میتوانید صدا را ضبط کرده و به اشتراک بگذارید و اصلا نیاز به تجهیزات پیشرفته ای ندارید ! البته برای پیشرفت و ارتقاء همیشه ابزار های تخصصی بسیار مهم و کاربردی هستند.

 

5-و در کلام آخر ! با کدام روش آزمایش کنیم تا نتیجه بگیریم ؟‎‎

اکنون که محتوای خود را جمع کرده اید ، چگونه می خواهید آن را تبلیغ یا توزیع کنید؟ شما باید با تلاشهای بازاریابی خود سازنده باشید ، زیرا اگر کسی مطالبی را که زمان زیادی برای خلق آن ایجاد کرده اید ، نمی شنود ، گوش نمی دهد یا نمی خواند ، آیا حتی ارزش آن را دارد که در وهله اول بنویسید؟

“محتوای بدون رقابت” پیدا کنید.

یافتن فرصت هایی خوب به شکلی که بتوانید در یک حوزه ای بدون رقیب تولید محتوا را شروع کنید یک برگه برنده برای شما میباشد ! یک حوزه پر مخاطب و بدون رقیب مانند یک اقیانوس پر از ماهی !

امیدوارم این مقاله ۰ تا ۱۰۰ تولید محتوا با ۵ روش کلیدی در سال ۲۰۲۰ برای شما مفید بوده و توانسته باشیم به شما در تولید و انتشار محتوا های خود کمک کرده باشیم! اگر نکته ای و یا پینهادی برای بهتر شدن این مقاله به ذهنتان میرسد برای کامل شدن این مطلب از بخش نظرات ما را آگاه کنید.

 

ویدیو زیر نیز نکات خوبی برای تولید محتوا به شما میگوید :

 

Content Generation Methods

همیشه تمام مقالات ما در حال به روز شدن هستند، پس همیشه سر بزنید

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *