۸ دلیل استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار

افزایش مشتریان اینستاگرام

آیا اینستاگرام برای برند و کسب و کار شما مناسب است؟ اگر پاسخ شما بله است پس به همین دلیل، شما باید از اینستاگرام به عنوان یک تجارت پرسود نگاه کنید ، فارغ از اینکه در کدام کسب و کار مشغول هستید،اینستاگرام با داشتن بیش از ۲۵ میلیون حساب کاربری و بیش از ۷ میلیارد دلار در تراکنش برای تبلیغات مشخص  است که برند های تجاری در این شبکه اجتماعی سرمایه گذاری می کنند.اما دیگران در حاشیه مانده اند و یکی از دلایل اصلی این است که آنها (نادرست) معتقدند که هیچ چیز برای نمایش ندارند.

با کمی خلاقیت و برنامه ریزی استراتژی درست ، موارد زیادی خواهید یافت که می توانید در اینستاگرام با مخاطبانتان به اشتاک بگذارید. در این مقاله از وبسایت ملی دیزاین ۹ دلایل وجود دارد که شما بدون توجه به اینکه کشب و کار شما چیست ، باید از این شبکه اجتماعی بزرگ به عنوان یک تجارت بزرگ استفاده کنید.

 

حساب اینستاگرام بسازید
کسب و کارتان را در فضای مجازی به مخاطبانتان نشان دهید

1. مشتریان از شما انتظار دارند که در اینستاگرام شما را ببینند

مشتریان در اینستاگرام شما را جستجو می کنند، آنها ممکن است شما را بطور خاص با نام یا هشتگ های مربوط به شغل یا محل کسب و کارتان جستجو کنند. در هر صورت ، پیدا نکردن شما تجربه بدی برای مشتریان و دیگر کاربرانی که اسم برند شما را شنیده اند و به دنبال دیدن شما هستند، میباشد

حتی اگر قصد ندارید در اینستاگرام  فعال باشید ، بهترین کار ایجاد حساب کاربری است که حداقل نام تجاری ، اطلاعات تماس و چند پست برای نشان دادن نام برند شما را داشته باشد، شما باید کاری کنید که جستجو با برند شما خالی از پست نباشد، یا حتی بدتر ، آنها را به سمت یک رقیب هدایت کنید.

 

2. اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی، سیگنال اعتماد ایجاد میکنند

داشتن یک حساب کاربری به ویژه یک حساب کاربری تأیید شده در اینستاگرام – Instagram ( داشتن تیک آبی ) نشانه دیگری است مبنی بر اینکه کسب و کار شما معتبر ، واقعی و شفاف است، و کاربرانی که به دنبال اعتماد به شما هستند راحت تر این قضیه را درک میکنند، و با در تصاویر پست هایتان محل کار شما را ببینند تا متوجه فعال بودن شما بشوند،

و یا اگر به طور انحصاری مشاغل آنلاین را انجام می دهید ، داشتن یک حساب اجتماعی دیگر اما وابسته به حساب اصلی شما، که در آن مشتریان می توانند با کسب و کارتان و افراد تیم شما آشنا شوند و حتی در لایو ها با شما صحبت کنند بسیار با ارزش است و یک سیگنال با اعتماد بسیار بالا برای تجارت شما ایجاد میکند.

 

 

تگ شدن در اینستاگرام
فرصت تگ شدن در اینستاگرام را جدی بگیرید

 

3. مشتریان و کاربران می توانند شما را برچسب گذاری ( هشتگ یا مِنشِن ) کنند

بیایید بگوییم که شما یک سرویس استثنایی به مشتری ارائه می دهید ، یا مشتری در مورد محصولی که اخیراً از شما خریداری کرده اند،  بسیار ممکن است که آنها برای به اشتراک گذاشتن این مطلب به اینستاگرام بروند و بررسی و تحلیل از نحوه کار خود را به اشتراک بگذارند و از شما به عنوان سرویس دهنده یاد کنند، و شما یک فرصت طلاعی دارید که در آنجا معرفی میشوید.

این روش مدلی است که شما قطعاً می خواهید در آن برچسب خورده باشید تا بتواند در حساب اینستاگرام شما ظاهر شود، و تمامی کاربران این موضوع را ببینید، اما نکته اینجاست که اگر برای شروع حساب کاربری ندارید ، مشتری هرگز نمی تواند شما را برچسب گذاری کند و این یک فرصت بزرگ از دست رفته است، پس حتما در هنگام شروع هر نوع کسب و کار چه انلاین و یا غیرآنلاین حتما در اینستاگرام صفحه ای با نام برند خود ایجاد کنید.

 

4. می توانید محصولات خود را برچسب بزنید و بفروشید

اگر محصولاتی را به فروش می رسانید ، امکان به اشتراک گذاشتن عکس ها و فیلم های اینستاگرامی که به طور مستقیم به آن محصولات پیوند دارند ، یک برد بزرگ است، شما با هشتگ های درست و انتخاب عناوین درست در پست های ایستاگرامی خود میتوانید بسیاری از کاربران که در سرچ این شبکه اجتماعی به دنبال محصولات هستند به سمت فروشگاه یا کسب و کار خود بیاورید و درآنجا با معرفی روش های خرید یا سفارش با مشتریان خود در ارتباط باشید.

خواندن این مقاله هم مفید است  10 دلیل طراحی سایت در سال 2020 برای کسب و کار

یکی از قابلیت های بسیار کاربردی اینستاگرام لایو و آی جی تی وی ( Live + IGTV ) میباشد که برای شما میتوانید بسیار مفید باشید ! چرا که با قرار دادن ویدیو های طولانی از نحوه کار خود و یا آموزش های استفاده از محصول خودتان میتوانید بسیاری از کاربراین که به دنبال خدمات شما هستند را مجاب کنید تا قبل از خرید و شاید نداشتن اعتماد کافی به محصول شما از این طریق اعتماد کافی را به دست بیاورند و از شما خرید کنند.

 

کسب و کار اینستاگرام
شغل خود را در همه شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارید

 

5. کاربران و مشتریان را به سایت خود بازگردانید

این که گفته میشود اینستاگرام را از دست ندهید منظور این نیست که فقط محصولاتی را برای آن داشته باشید، که بتوانید از حساب اینستاگرام خود به نمایش بگذارید، بلکه اینفوگرافیک ها ، پست های وبلاگ و سایر مطالب شما در وب سایت خود است.

اینستاگرام – Instagram یکی دیگر از کانالهای اجتماعی است که می توانید ترافیک را به سایت خود برگردانید. می توانید به طور مستقیم از اینستاگرام به Facebook یا Twitter تغییر دهید و یا از یک داشبورد اجتماعی استفاده کنید که به شما امکان می دهد پیام خود را با چند کلیک در کانالهای اجتماعی مختلف ارسال کنید.

 

6. برند خود را در فضای مجزی مدیریت کنید

وقتی صحبت از مدیریت شُهرت آنلاین و بهینه سازی یا سئو برای موتور جستجو برای نام تجاری شما می شود ، داشتن حساب کاربری اینستاگرام کاری ضروری است، شهرت آنلاین تجارت شما بسیار مهم است و به همین دلیل ، شما باید در مورد آنچه در هنگام جستجو مشتریان یا نام تجاری شما ایجاد می شود ، هوشیار باشید.

 

مدریت و بررسی شبکه های اجتماعی
برند خود را در شبکه های مجازی مدیریت کنید

 

علاوه بر وب سایت شما ، کانال های اجتماعی شما نیز معمولاً در صفحه اول نتایج موتور جستجو ظاهر می شوند، به همین دلیل ، ایجاد یک حساب کاربری در همه شبکه های اجتماعی (از جمله اینستاگرام) با نام تجاری شما بهترین کار است ، حتی اگر قصد استفاده از آنها را مکرر ندارید. ایده در اینجا این است که با ایجاد پروفایل ها و محتویاتی که به برند شما باز می گردد در صفحات موتور جستجو را تا حد امکان کنترل کنید.به این ترتیب ، در صورت بروز تبلیغات عمومی در اینترنت ، وب سایت و حسابهای اجتماعی شما شانس بیشتری دارند تا بالاتر از هر محتوای منفی قرار بگیرند.

 

7. اگر رقبای شما در اینستاگرام هستند، شما هم باید حضور داشته باشید

اگر اکانت اینستاگرام ندارید و رقبای شما این کار را می کنند ، به آنها یک مزیت رقابتی ، ساده می دهید. همچنین در مورد اینکه نمیدانید چه نوع محتوایی برای ارسال به اینستاگرام خود تولید کنید متوقف شده اید و یا تردید دارید ، ببینید که رقبا چه می کنند، این به شما الهام میبخشد تا بدانید باید چه کاری انجام دهید،منظور کپی کردن از کار آنها نیست، اگر کاری که رقبای شما انجام میدهند را با روش بهتری و پرقدرت تر انجام دهید شما برنده میشوید!

 

8. شبکه سازی را پر قدرت شروع کنید، هیچوقت دیر نیست

اینستاگرام همچنین ابزاری مفید برای شبکه سازی است.می توانید به سایر مشاغل یا افراد هم فکر کنید ، پیام دهید و با آن ها ارتباط برقرار کنید، به این ترتیب ، اگر می خواهید در دنیای واقعی با آنها ارتباط داشته باشید و همکاری کنید یا در یک رویداد به آنها سر بزنید ، اینستاگرام یک پیش زمینه مناسب برای شما ایجاد کرده است،شما میتوانید همکاران یا رقبای خیلی قدرتمند خود را به رویداد های مختلف دعوت کنید و درباره یک موضوع مهم در کسب و کار خود با انها صحبت کنید.

شبکه کاری ایجاد کنید
برای شغل خود در فضای مجازی یک شبکه کاری ایجاد کنید

بینید در دنیایی که همیشه در حا پیشرفت میباشد و روزانه میلیون ها محتوا تولید میشود نکات زیادی برای رشد و ارتقاء در شبکه های مجازی و به خصوص اینستاگرام وجود دارد، شما همیشه باید به دنبال روش ها و ترفند های مناسب باشید تا بهترین محتوا را برای کاربرانت داشته باشید تا مخاطبان شما همیشه شما را به عنوان یک مرجع یاد کنند.

 

برای شما ۸ نکته مهم دیگر را نیز آماد ه کرده ایم که به صورت عنوان خدمت شما ارائه میدهیم :

  • دنبال کنید و با مشتریان خود در تعامل باشید
  • محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد.
  • هدف و استراتژی تعیین کنید تا همیشه حرفی برای گفتن داشته باشید
  • عکس ها و ویدیو های با کیفیت بالا ارسال کنید
  • از هشتگ ها  به درستی استفاده کنید استفاده کنید.
  • تخفیف های مناسبتی و مناسب ارائه دهید
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما یکدست باشد، و بی ربط نباشد !
  • کپی نکنید ! اما ایده بگیرید و بهتر ارائه دهید

 

به نظر شما این مقاله دلایل استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار برای شما مفید بوده ؟ اگر نکته یا ابهاماتی و یا تجربه های بهتری دارید که میتواند به کامل شدن محتوای ما کمک کند، در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید :)

Reasons to use Instagram for business

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *